Aktualności

WYJAZD DO LONDYNU - CZĘŚĆ 4

W czwartek cała Anglia rozpoczęła długi weekend związany z obchodami 70-lecia panowania królowej Elżbiety II. Rano pojechaliśmy do Windsoru. Pogoda bardzo nam dopisywała. Zwiedzaliśmy apartamenty królewskie i kaplicę świętego Jerzego. Mogliśmy podejrzeć ostatnie przygotowania do obchodów platynowego jubileuszu na zamku. Część zwiedzających miało szczęście zobaczyć Królową wyruszającą na paradę do Londynu. Następnie pojechaliśmy do Oxfordu. Tam zwiedziliśmy muzeum Ashmolean, zobaczyliśmy budynki słynnego uniwersytetu oraz bibliotekę uniwersytecką.

WYJAZD DO LONDYNU CZ.3

Za nami trzeci dzień wycieczki, równie intensywny jak dwa wcześniejsze. Zaczęliśmy od katedry Świętego Pawła. Mogliśmy zobaczyć, jak mógłby wyglądać Londyn, gdyby został zrealizowany plan architekta Christophera Wren. Następnie widzieliśmy rekonstrukcję teatru The Glob, którego współudziałowcem był kiedyś Szekspir i na którego scenie odgrywano jego sztuki. W Tower mogliśmy podziwiać klejnoty koronacyjne oraz zobaczyć miejsce ścięcia Anny Boleyn, matki Królowej Elżbiety I. Chwilą wytchnienia dla naszych obolałych stóp był rejs statkiem po Tamizie w kierunku Greenwich. Tam zwiedzaliśmy Muzeum Morskie, mogliśmy zobaczyć Cutty Sark oraz królewskie obserwatorium z południkiem zerowym.

WYJAZD DO LONDYNU - CZĘŚĆ 2

Drugi dzień naszej przygody był bardzo intensywny. Zwiedziliśmy Opactwo Westminsterskie, które, począwszy od Wilhelma Zdobywcy, jest miejscem koronacji królewskich, potem było British Museum, gdzie hitem okazały się egipskie mumie i kamień z Rosetta i National Gallery, gdzie mogliśmy podziwiać obrazy między innymi Canaletto, Rubensa czy Renoira. Udzieliliśmy też wywiadu dla Dzień Dobry TVN – oglądajcie nas w czwartek.

WYJAZD DO LONDYNU – CZĘŚĆ 1

W pierwszym dniu naszej angielskiej przygody zwiedzaliśmy Canterbury, nad którym króluje wspaniała katedra. To właśnie tu, wysłany w 597 roku przez papieża Grzegorza Wielkiego, Augustyn założył swoją siedzibę i został pierwszym arcybiskupem Anglii.

LEKCJA HISTORII W ZAMKU PIASTOWSKIM

Fani historii z klas trzecich liceum odwiedzili  Zamek Piastowski w Gliwicach, w którym mogli podziwiać pamiątki cechowe z XVII i XVIII wieku oraz pamiątki z czasów powstań śląskich i plebiscytów. Równie ciekawy był także dział archeologii, a całe wyjście stanowiło świetny sposób na edukacje poza murami szkoły.