Aktualności

OBJĘTOŚCI BRYŁ

Uczestnicy zajęć Koła Młodego Einsteina klas czwartych i piątych poznawali pojęcie objętości. Wykorzystywali w tym celu kostki objętości zakupione w ramach projektu "Moc Możliwości". Bezbłędnie określali objętość zbudowanej bryły oraz wzajemnie tworzyli zadania - zagadki dla rywala z ławki. Po tych zajęciach także każdy zapamięta, że cm sześcienny to nic innego tylko znany nam z codzienności mililitr.

GEOMETRIA I SŁOŃCE - ŚWIETNY ZESTAW

Na zajęciach Koła Młodego Einsteina klasy pierwsze poznawały i samodzielnie kreowały obrazy z zastosowaniem figur geometrycznych. Ćwiczyły też dodawanie i odejmowanie. Czerpały przy tym energię z zasobów naszego jesiennego słońca.  

LEGO EDUCATION

Dzieci z klasy 3a i 3b udowodniły na zajęciach Koła Młodego Einsteina, że można ułożyć matematyczne zadanie z treścią za pomocą klocków LEGO EDUCATION. Może też spróbujecie? My przy tej pracy bawiliśmy się świetnie!

ORIENTACJA W TERENIE

Na zajęciach Przyrodniczego Koła Eksperymentalno- Doświadczalnego uczennice i uczniowie z klas I-III doskonali umiejętność posługiwania się kompasem. Ponadto mierzyli obwód drzew, obliczali ich średnicę oraz określali jakość powietrza za pomocą skali porostowej.

 

WYPRAWA DO SZTOLNI KRÓLOWA LUIZA

W ramach projektu MOC MOŻLIWOŚCI uczennice i uczniowie FILOMATY wybrali się na wycieczkę naukową do Sztolni Królowa Luiza. Również dzięki środkom z Unii Europejskiej w ostatnim czasie została dokonana rewitalizacja tego obiektu, przygotowane zostały trasy wycieczkowe i specjalne ścieżki edukacyjne dla szkół. W trakcie zwiedzania tego niesamowitego miejsca  uczennice i uczniowie mieli szansę poznać wiele zagadnień z zakresu hydrauliki, termodynamiki (fizyka), matematyki (zasady spławiania urobku). Przewodnik z wielką pasją opowiadał o zmianach tektonicznych, ruchach górotworów (geografia), składzie skał, problemie z metanem i innymi gazami pod ziemią (chemia). Dla uczestniczek i uczestników projektu taka wycieczka miała wielką wartość. Przede wszystkim merytoryczną – mogli nie tylko zobaczyć, doświadczyć, samodzielnie sprawdzić na interaktywnych makietach zasady praw fizyki, chemii, ugruntować wiedzę z zakresu matematyki i geografii. Dowiedzieć się wielu ciekawostek dotyczących etosu pracy na Śląsku. Przekonać się, w jaki sposób dzięki pomocy Unii Europejskiej możemy dbać o nasze dziedzictwo. Wreszcie, wspólny wyjazd to czas spędzony w gronie rówieśników, który pozwolił na rozwijanie umiejętności społecznych i  nawiązywanie relacji. Wycieczka naukowa „Podziemna trasa wodna” stanowi ogromną atrakcję turystyczna naszego regionu. Uczennice i uczniowie FILOMATY mogli się o tym przekonać osobiście.

FILOMATA realizuje projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach RPO-EFS
MOC MOŻLIWOŚCI
zobacz szczegóły