CO TO JEST PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ?

Co to jest przedsiębiorczość?
Od takiego pytania rozpoczęło się spotkanie uczniów klas VII i VIII z p. Adamem Moszyńskim oraz z p. Michałem Szporem – trenerami biznesu, którzy opowiedzieli uczniom o swojej drodze zawodowej i tym samym o swoim sposobie na „przedsiębiorczość”. Podczas spotkania uczniowie mieli możliwość zdefiniowania określenia "co to znaczy być przedsiębiorczym” oraz przedstawienia definicji „przedsiębiorczości” z perspektywy nastolatka.
Spotkanie było wstępem do większego przedsięwzięcia planowanego dla klas VII-VIII, które prowadzone będzie w formie Open Space i oczywiście będzie dotyczyć szeroko pojętej przedsiębiorczości.

 

KOMPETENCJOMETER W AKCJI

Na zajęciach z przedsiębiorczości uczniowie kl. VII i VIII w ramach preorientacji zawodowej poznają typy szkół ponadpodstawowych, rozważają zalety i konsekwencje ewentualnych wyborów a wszystko to analizują w kontekście swoich kompetencji „ujawnionych” w teście Kompetencjometer.Na zajęciach z przedsiębiorczości uczniowie kl. VII i VIII w ramach preorientacji zawodowej poznają typy szkół ponadpodstawowych, rozważają zalety i konsekwencje ewentualnych wyborów a wszystko to analizują w kontekście swoich kompetencji „ujawnionych” w teście Kompetencjometer.


 

OGÓLNOPOLSKI TYDZIEŃ KARIERY 2019 „PASJA, PROFESJA, POWOŁANIE…”

Dzisiaj uczniowie FILOMATY rozpoczęli cykl spotkań w ramach OTK, do poprowadzenia których zostali poproszeni Rodzice naszych uczniów. Pierwsze spotkanie, skierowane do kl. VII i VIII, poprowadziła p. Monika Ogrodowska w temacie „Nie wiem kim będę w przyszłości, mam wiele pomysłów i pasji”. Czym się kierować przy wyborze pracy zawodowej? Nawiązanie do pasji motoryzacyjnej, tanecznej a prowadzenia kilku firm – rekrutacyjnej, dekoratorskiej, redakcyjnej.
Do p. Moniki Ogrodowskiej kierujemy gorące podziękowania za obecność, pasję oraz cenne słowa.

PRZYRODNICZE KOŁO EKSPERYMENTALNO- DOŚWIADCZALNE

Na zajęciach przyrodniczego koła eksperymentalno- doświadczalnego dzieci z klas 1-3 i 4-6 z dużym zaangażowaniem :
- prowadziły i dokumentowały obserwacje makroskopowe,
- wykonywały własne preparaty,
-prowadziły obserwacje mikroskopowe,
- doświadczalnie sprawdzały istnienie barwników roślinnych,
- poznawały zwierzęta kręgowe.
W czasie zajęć wykorzystywano programy multimedialne i krótkie filmy przyrodnicze, które były świetnym źródłem nowych wiadomości.
Ponadto dzieci często pracowały w grupach, więc była to dobra okazja do doskonalenia umiejętności skutecznej komunikacji i efektywnego działania.


FILOMATA realizuje projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach RPO-EFS
MOC MOŻLIWOŚCI
zobacz szczegóły