BUDUJEMY POJAZD

Na zajęciach Koła Młodego Einsteina uczniowie klas szóstych mieli za zadanie zbudować pojazd w oparciu o otrzymane materiały (każda grupa miała do dyspozycji te same przedmioty oraz w takiej samej ilości). Zadanie zostało zaliczone, jeśli stworzony pojazd pokonał bez pomocy krótki odcinek drogi (ale nie mógł zostać np. rzucony). Zakupione w ramach projektu magnesy U-kształtne oraz kulki magnetyczne były również chętnie brane pod uwagę jako potencjalny sposób napędu pojazdu, ale ostatecznie zwyciężyły balony i siła wypuszczanego z nich powietrza.  Uczniowie wykazali się olbrzymią pomysłowością w budowaniu swoich pojazdów, często dopiero po wielu próbach i zmianie techniki napędu udało się wykonać zadanie. Każdy z uczestników zajęć przekonał się, że warto być wytrwałym i nie poddawać się w przypadku początkowych trudności.

ĆWICZYMY WYOBRAŹNIĘ PRZESTRZENNĄ

Na ostatnich zajęciach Koła Młodego Einsteina mieliśmy okazję ćwiczyć wyobraźnię przestrzenną podczas gry logicznej w "Kółko i krzyżyk 3D". Było to świetne przygotowanie do nauki o stereometrii, odnajdywanie przekątnej bryły i przekątnych ścian bocznych  - zadanie wcale nie było takie proste. Turniej o tytuł mistrza gry był wspaniałą zabawą, choć w tej grze nie było przegranych.

KOŁO MŁODEGO EINSTEINA W KL. 1 - MALI INŻYNIEROWIE

Uczniowie klas pierwszych  z rozmachem rozpoczęli swój udział w projekcie. Na zajęciach dzieci tworzyły konstrukcje przestrzenne z klocków happy cubes, zakupionych w ramach MOCY MOŻLIWOŚCI. Pierwszoklasiści wzięli także udział w konkursie na najwyższa wieżę.

NOWY ROK SZKOLNY I NOWE WYZWANIA PRZED NAMI

Po długiej przerwie znów możemy spotykać się w ramach Przyrodniczego Koła Eksperymentalnego.
Zaczęliśmy od przeprowadzania chemicznych doświadczeń- nawet tych niebezpiecznych!
Ale uwaga, wszystkie odbyły się w przestrzeni wirtualnej. W tym celu wykorzystaliśmy zakupiony ze środków unijnych program „ Profesor Why. Chemia” oraz tablicę interaktywną.
Od tej pory wiemy już -między innymi- czym są przewodniki, jak bada się pH roztworów, jak zrobić wybuchową pastę do zębów, czy jak powstają „chemiczne węże”.

Na kolejnych zajęciach poznaliśmy różne rodzaje gleb. Rozpoznawaliśmy i wydzielaliśmy frakcje glebowe, badaliśmy ich wilgotność oraz określaliśmy pH. A wszystko dzięki zestawowi badawczemu „ Gleba

Z niecierpliwością czekamy co będzie dalej.

KOŁO MŁODEGA EINSTEINA 3b

Na zajęciach Koła Małego Einsteina w klasie 3 b wykorzystujemy pomoce pozyskane dzięki pomocy Unii Europejskiej w ramach  projektu „Moc możliwości”. Korzystamy z tablicy interaktywnej, projektora, laptopa i programu multimedialnego „Matematyka 1”. Dzięki temu rozwijane są zdolności matematyczne oraz wspierana samodzielność i praca w zespole w dochodzeniu do wiedzy. Program multimedialny zawiera przykłady i zadania pozwalające na samodzielne ćwiczenia i sprawdzenie wiadomości. Dzieci mają możliwość dostosowania zadań do swoich możliwości.

FILOMATA realizuje projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach RPO-EFS
MOC MOŻLIWOŚCI
zobacz szczegóły