RÓŻNORODNOŚĆ ORGANIZMÓW NA ZIEMI- ROZMIESZCZENIE GATUNKÓW


PRZYRODNICZE KOŁO EKSPERYMENTALNO- DOŚWIADCZALNE GR. 5 ( 1-3)

Uczniowie z klasy 3b utrwalali nazwy  i rozmieszczenie kontynentów na Ziemi. Następnie wykorzystując globusy zoologiczne poznali różne gatunki zwierząt lądowych i morskich oraz  miejsca ich występowania na kuli ziemskiej. W związku z tym, że  część zajęć odbywała się w grupach, doskonalili też umiejętność pracy zespołowej i skutecznej komunikacji.

ŚRODEK CIĘŻKOŚCI


PRZYRODNICZE KOŁO EKSPERYMENTALNO- DOŚWIADCZALNE GR. 3 ( 1-3)

Na zajęciach w klasie 2b dzieci poznawały pojęcie środka ciężkości. Sprawdzały, kiedy budowle tracą równowagę a kiedy stają się stabilne. Tworzyły różne konstrukcje wykorzystując do tego KLOCKI- ZESTAW MORFUN.

Na zajęciach Koła Małaego Einsteina dzieci uczyły się pozyskiwać nowe wiadomości i umiejętności wykorzystując do tego nowoczesne technologie. Tablica interaktywna wzbudziła dużą ciekawość i zainteresowanie uczennic i uczniów, oraz chęć do wyszukiwania informacji i zdobywania wiedzy. Świetnie się przy tym wszyscy bawiliśmy!

 

EKSPERYMENTY Z WODĄ I POWIETRZEM

Przyrodnicze Koło Doświadczalno-Eksperymentalne. Tym razem dzieci z klas 5 i 6 na zajęciach eksperymentowały, doświadczały i wyciągały wnioski. Wykonały samodzielnie następujące eksperymenty, które wcześniej były omówione i zaprezentowane na filmie:
-Ile wody jest na świecie?
-Woda przyjmuje kształt naczynia.
-Wędrująca woda.
-Zanurzanie słoika w wodzie- przybliżenie tematu pękniętej ryry.
-Zniknięcie wody.
-Zabawa z foliowym woreczkiem.
-Dmuchajka.
-Powietrze istnieje.
-Czy powietrze ma swoją masę?
-Tęcza w domu.

OSZCZĘDZAJ KROPELKĘ- EKSPERYMENTY Z WODĄ

Podczas zajęć Przyrodniczego Koła Doświadczalno-Eksperymentalnego dzieci dowiedziały się na jakiej powierzchni Ziemi występuje woda. Obrazowały to na rysunkach. Dochodziły do wniosków i próbowały odpowiedzieć na pytanie „Czy wody słodkiej na Ziemi jest dużo, czy mało i czy należy ją oszczędzać?”. Znajdowały sposoby na oszczędzanie wody- wykonały pracę plastyczną na ten temat. Na zajęciach dzieci wykonały doświadczenia z wodą:
-Woda przyjmuje kształt naczynia.
-Wędrująca woda.
-Zanurzanie słoika w wodzie- przybliżenie tematu pękniętej rury.
-Obieg wody w przyrodzie.
-Tęcza w domu.
Poznały na zajęciach również opowiadanie pt. „Oszczędzaj kropelkę”, zobaczyły film o tym jak należy oszczędzać wodę.

FILOMATA realizuje projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach RPO-EFS
MOC MOŻLIWOŚCI
zobacz szczegóły