CO TO ZNACZY BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM?

 

W ramach projektu wznowiliśmy zajęcia z przedsiębiorczości w klasach siódmych i ósmych. Uczennice i uczniowie uczestniczyli  w dyskusji grupowej na temat czym jest przedsiębiorczość i jakimi cechami odznaczają się osoby przedsiębiorcze.
Celem zajęć, było wprowadzenie do wiedzy z zakresu tytułowej umiejętności, a także rozwój umiejętności wyrażania swoich myśli, opinii, prowadzenia dyskusji w grupie,notowania “burzy myśli” oraz zaplanowanie własnych celów do realizacji w ramach warsztatów.
Zajęcia były prowadzone w systemie hybrydowym - część uczniów uczestniczyło zdalnie, obserwując zajęcia dzięki kamerze internetowej.

NIETYPOWE ZWIERZĘTA W DOMU

PRZYRODNICZE KOŁO EKSPERYMENTALNO- DOŚWIADCZALNE GR. 1 ( 4-6)

Zajęcia ze względu na naukę zdalną odbyły się w formie on-line. Uczniowie i uczennice klas piątych spotkali się z Paniami Zuzanną i Natalią  – studentkami biologii Uniwersytetu Śląskiego. Panie przedstawiły im różne gatunki zwierząt, które mieszkają w naszych domach i w ich  pobliżu. Dodatkowo dzieci rozwiązywały ciekawe zadania interaktywne. Otrzymały również wskazówki do wykonania doświadczenia długoterminowego- jak wyhodować swoje muszki owocowe.

BADANIE WODY

PRZYRODNICZE KOŁO EKSPERYMENTALNO- DOŚWIADCZALNE GR. 1 ( 1-3)

W czasie zajęć dzieci z klas 1a i 1b badały jakość wody. Poznały co oznacza skrót pH. Sprawdzały, czy woda jest kwaśna czy zasadowa. Ponadto oznaczały w niej poziom azotanów.  Było to możliwe dzięki  Walizce Ekobadacza – pozyskanej z funduszu unijnego.

ROZPOZNAWANIE ORGANIZMÓW – ROŚLINY IGLASTE

PRZYRODNICZE KOŁO EKSPERYMENTALNO- DOŚWIADCZALNE GR. 4 ( 1-3)

Podczas zajęć w klasie 3a dzieci uczyły się rozpoznawać pospolite drzewa iglaste rosnące w naszym kraju. W tym celu najpierw obejrzały (z wykorzystaniem laptopa i rzutnika) krótki film przedstawiający cechy charakterystyczne sosny, świerku, jodły i modrzewia. Następnie dzieci miały do wykonania niełatwe zadanie. Należało wybrać właściwe szyszki i dopasować do poszczególnych drzew. A na samym końcu zajęć czekała na nie niespodzianka- szukanie nasionek, które można było zabrać do domu i posadzić w doniczce.

ŚWIAT W 3D

18 stycznia uczniowie 2b wzięli udział w zajęciach Koła Małego Einsteina. W ich trakcie uczyli się tworzyć rysunki i napisy z efektem 3D. Dowiedzieli się na czym polega efekt 3D? jak można go osiągnąć? Poznali kilka podstawowych brył i rysowali swój świat 3D.

FILOMATA realizuje projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach RPO-EFS
MOC MOŻLIWOŚCI
zobacz szczegóły