ZAWODY PRZYSZŁOŚCI?

Wczoraj poznaliśmy zawody prawnicze: sędziego, adwokata, prokuratora. A co robi informatyk? Czy to zawód przyszłości? To było zadanie na dziś. Programowaliśmy, kodowaliśmy, budowaliśmy roboty… a wszystko dzięki klockom Lego Boost, zakupionym w ramach projektu. Nasze roboty pokazały co potrafią kolegom z innych grup. Oj działo się! Dzisiaj pojawił się u niektórych problem „sędzia czy informatyk?” Mamy nadzieję, że będzie prościej gdy poznamy różne zawody i ich specyfikę. Jak dobrze, że mamy jeszcze trochę czasu, aby podjąć decyzję.

DURA LEX, SED LEX

Dzisiaj warsztaty pod znakiem przedsiębiorczości.   Czym jest prawo? Jaką rolę odgrywa w naszym życiu? Dlaczego przestrzeganie prawa jest takie ważne? Gdzie można dochodzić swoich praw? Kto pracuje w sądzie? Było tych pytań co niemiara. Nasze sale zamieniły się w sale sądowe. Zorganizowaliśmy rozprawę sądową. Byliśmy sędziami, prokuratorami, adwokatami, oskarżycielami posiłkowymi i… oskarżonymi. Niektórzy z nas stwierdzili, że praca w sądzie bardzo by się im podobała. Kto wie ilu adwokatów jest wśród nas? Spełniajcie marzenia!

Każda grupa wymyśliła na koniec swoje Państwo, nadała mu nazwę i stworzyła prawo istniejące w tym kraju. Potem ułożyliśmy krzyżówkę z hasłem i przekazaliśmy ją do rozwiązania kolegom z innej grupy. Dziś już wracamy do domu i zastanawiamy się …co będzie jutro?!

 

NO TO RUSZAMY!

Każdy czas jest dobry, aby przy okazji dobrej zabawy uczyć się i poznawać świat. Również wakacje. Za nami trudny rok szkolny, w trakcie którego wiele dni spędziliśmy zamknięcie w domach przed ekranem komputera. Teraz możemy się spotkać i wspólnie spędzić czas. W ramach projektu MOC MOŻLIWOŚCI uczestniczymy w warsztatach naukowych organizowanych przez szkołę. Już pierwszego dnia odwiedził na Fibonacci (oczywiście wirtualnie). No działo się… tworzyliśmy ciągi liczb, rysowaliśmy złotą spiralę, szukaliśmy ciągu w przyrodzie, muzyce, architekturze. Nawet zajęcia sportowe związane były z Fibonaccim. Na końcu układaliśmy modele z klocków zgodnie z poznanym wcześniej ciągiem.

SZACH - MAT

Na zajęciach Kółka Małego Einsteina dzieci poznawały tajniki gry w szachy. Z pomocą prezentacji wyświetlanej na tablicy interaktywnej uczniowie zapoznali się najpierw z zasadami poruszania się figur po szachownicy oraz poznali ilość punktów otrzymywanych za poszczególne figury. Następnie rozegrali pierwszy  turniej szachowy. Gra w szachy rozwija w dzieciach umiejętność logicznego myślenia i  pobudza wyobraźnię przestrzenną. Kształtuje osobowość ucząc odpowiedzialności za podejmowane decyzje. Ważne jest także to, że do gry w szachy nie trzeba specjalnych zdolności i każdy może tej gry spróbować.

MALI KONSTRUKTORZY

Na zajęciach  Koła Małego Einsteina, w miesiącu styczniu i lutym, dzieci uczyły się konstruowania mostów według instrukcji klockami K’nex zakupionymi w ramach projektu. Podczas zabawy wykazały się zdolnościami logicznego myślenia, koordynacją wzrokowo-ruchową, cierpliwością i wytrwałością. Praca w grupach pozwoliła na rozwijanie umiejętności zgodnej współpracy w zespole, zdrowej rywalizacji, konsekwentnego dążenia do wytyczonego celu oraz odporności na niepowodzenia. Użycie projektora zakupionego dzięki projektowi pozwoliło na rozwiazywanie zadań matematycznych z poprzednich edycji konkursu „Alfik” oraz na korzystanie ze stron internetowych poświęconych matematyce dla klas młodszych.

FILOMATA realizuje projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach RPO-EFS
MOC MOŻLIWOŚCI
zobacz szczegóły