OBJĘTOŚCI BRYŁ

Uczestnicy zajęć Koła Młodego Einsteina klas czwartych i piątych poznawali pojęcie objętości. Wykorzystywali w tym celu kostki objętości zakupione w ramach projektu "Moc Możliwości". Bezbłędnie określali objętość zbudowanej bryły oraz wzajemnie tworzyli zadania - zagadki dla rywala z ławki. Po tych zajęciach także każdy zapamięta, że cm sześcienny to nic innego tylko znany nam z codzienności mililitr.

GEOMETRIA I SŁOŃCE - ŚWIETNY ZESTAW

Na zajęciach Koła Młodego Einsteina klasy pierwsze poznawały i samodzielnie kreowały obrazy z zastosowaniem figur geometrycznych. Ćwiczyły też dodawanie i odejmowanie. Czerpały przy tym energię z zasobów naszego jesiennego słońca.  

LEGO EDUCATION

Dzieci z klasy 3a i 3b udowodniły na zajęciach Koła Młodego Einsteina, że można ułożyć matematyczne zadanie z treścią za pomocą klocków LEGO EDUCATION. Może też spróbujecie? My przy tej pracy bawiliśmy się świetnie!

ORIENTACJA W TERENIE

Na zajęciach Przyrodniczego Koła Eksperymentalno- Doświadczalnego uczennice i uczniowie z klas I-III doskonali umiejętność posługiwania się kompasem. Ponadto mierzyli obwód drzew, obliczali ich średnicę oraz określali jakość powietrza za pomocą skali porostowej.

 

ZAWODY PRZYSZŁOŚCI?

Wczoraj poznaliśmy zawody prawnicze: sędziego, adwokata, prokuratora. A co robi informatyk? Czy to zawód przyszłości? To było zadanie na dziś. Programowaliśmy, kodowaliśmy, budowaliśmy roboty… a wszystko dzięki klockom Lego Boost, zakupionym w ramach projektu. Nasze roboty pokazały co potrafią kolegom z innych grup. Oj działo się! Dzisiaj pojawił się u niektórych problem „sędzia czy informatyk?” Mamy nadzieję, że będzie prościej gdy poznamy różne zawody i ich specyfikę. Jak dobrze, że mamy jeszcze trochę czasu, aby podjąć decyzję.

FILOMATA realizuje projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach RPO-EFS
MOC MOŻLIWOŚCI
zobacz szczegóły