KOŁO MŁODEGO EINSTEINA W KL. 1 - MALI INŻYNIEROWIE

Uczniowie klas pierwszych  z rozmachem rozpoczęli swój udział w projekcie. Na zajęciach dzieci tworzyły konstrukcje przestrzenne z klocków happy cubes, zakupionych w ramach MOCY MOŻLIWOŚCI. Pierwszoklasiści wzięli także udział w konkursie na najwyższa wieżę.

NOWY ROK SZKOLNY I NOWE WYZWANIA PRZED NAMI

Po długiej przerwie znów możemy spotykać się w ramach Przyrodniczego Koła Eksperymentalnego.
Zaczęliśmy od przeprowadzania chemicznych doświadczeń- nawet tych niebezpiecznych!
Ale uwaga, wszystkie odbyły się w przestrzeni wirtualnej. W tym celu wykorzystaliśmy zakupiony ze środków unijnych program „ Profesor Why. Chemia” oraz tablicę interaktywną.
Od tej pory wiemy już -między innymi- czym są przewodniki, jak bada się pH roztworów, jak zrobić wybuchową pastę do zębów, czy jak powstają „chemiczne węże”.

Na kolejnych zajęciach poznaliśmy różne rodzaje gleb. Rozpoznawaliśmy i wydzielaliśmy frakcje glebowe, badaliśmy ich wilgotność oraz określaliśmy pH. A wszystko dzięki zestawowi badawczemu „ Gleba

Z niecierpliwością czekamy co będzie dalej.

KOŁO MŁODEGA EINSTEINA 3b

Na zajęciach Koła Małego Einsteina w klasie 3 b wykorzystujemy pomoce pozyskane dzięki pomocy Unii Europejskiej w ramach  projektu „Moc możliwości”. Korzystamy z tablicy interaktywnej, projektora, laptopa i programu multimedialnego „Matematyka 1”. Dzięki temu rozwijane są zdolności matematyczne oraz wspierana samodzielność i praca w zespole w dochodzeniu do wiedzy. Program multimedialny zawiera przykłady i zadania pozwalające na samodzielne ćwiczenia i sprawdzenie wiadomości. Dzieci mają możliwość dostosowania zadań do swoich możliwości.

CO TO JEST PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ?

Co to jest przedsiębiorczość?
Od takiego pytania rozpoczęło się spotkanie uczniów klas VII i VIII z p. Adamem Moszyńskim oraz z p. Michałem Szporem – trenerami biznesu, którzy opowiedzieli uczniom o swojej drodze zawodowej i tym samym o swoim sposobie na „przedsiębiorczość”. Podczas spotkania uczniowie mieli możliwość zdefiniowania określenia "co to znaczy być przedsiębiorczym” oraz przedstawienia definicji „przedsiębiorczości” z perspektywy nastolatka.
Spotkanie było wstępem do większego przedsięwzięcia planowanego dla klas VII-VIII, które prowadzone będzie w formie Open Space i oczywiście będzie dotyczyć szeroko pojętej przedsiębiorczości.

 

KOMPETENCJOMETER W AKCJI

Na zajęciach z przedsiębiorczości uczniowie kl. VII i VIII w ramach preorientacji zawodowej poznają typy szkół ponadpodstawowych, rozważają zalety i konsekwencje ewentualnych wyborów a wszystko to analizują w kontekście swoich kompetencji „ujawnionych” w teście Kompetencjometer.Na zajęciach z przedsiębiorczości uczniowie kl. VII i VIII w ramach preorientacji zawodowej poznają typy szkół ponadpodstawowych, rozważają zalety i konsekwencje ewentualnych wyborów a wszystko to analizują w kontekście swoich kompetencji „ujawnionych” w teście Kompetencjometer.


 

FILOMATA realizuje projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach RPO-EFS
MOC MOŻLIWOŚCI
zobacz szczegóły