FILOMATA - Szkolenia

  • slidebg1
    FILOMATA -szkoła możliwości
    - czas na zmiany
  • slidebg1
    FILOMATA -szkoła możliwości
    - czas na zmiany
FilomataSzkoleniaPbP - MODUŁ II - Empatyczna komunikacja - ZROZUMIEĆ CIEBIE

MODUŁ II - EMPATYCZNA KOMUNIKACJA - ZROZUMIEĆ CIEBIE

22 Maja 2019, 1:21

POROZUMIENIE BEZ PRZEMOCY - MODUŁ II
EMPATYCZNA KOMUNIKACJA 
ZROZUMIEĆ CIEBIE

Głównym tematem tych warsztatów jest słuchanie i docieranie do potrzeb. Wykorzystamy przykłady z własnego życia, przyjrzymy się sytuacjom, w których blokuje się kontakt z drugim człowiekiem i poszukamy sposobów na budowanie i utrzymywanie tego kontaktu.  

„Nic do niego nie dociera! On (ona) mnie nie rozumie! Jak może tak robić/mówić! Brzmi znajomo? Znasz takie zdania? Mówisz je czasem? Myślisz tak czasem? Czujesz wtedy bezradność albo złość i szukasz sposobów, aby dotrzeć do drugiego człowieka?

Dobrze wiedzieć, jak działają słowa, których używam. Jak nie wiem, co mówię, nie mogę mówić tego, co chcę. Bo wtedy moje słowa mogą stać się cegłami w murze, który buduję między sobą a drugim człowiekiem. Bywają też źródłem gniewu i frustracji. A chodzi mi o to, aby używać słów, które są jak okna! Wtedy mogę Cię po prostu zobaczyć. Zobaczyć, usłyszeć i zrozumieć.

O tym będą te warsztaty.

Dla kogo?

Warsztaty przeznaczone są dla tych osób, które mają za sobą minimum jeden dzień warsztatowy wprowadzenia do NVC (PbP) – z dowolnym trenerem, widzą  w tym sens i chcą nabrać lekkości w empatycznej komunikacji.

Zapraszamy tych, którzy wybierają relację, bardziej niż rację. Będziemy ćwiczyć sposoby, w których możemy wyrażać siebie ze szczerością i uczciwością i jednocześnie słyszeć drugiego człowieka. Bez ocen, bez osądów zobaczyć ludzkie potrzeby i stojące za nimi emocje.

W trakcie warsztatów:

  • poznamy różne sposoby słuchania i odróżnimy je od empatii,
  • pokażemy, jak można słuchać innych, aby nawiązywać kontakt,
  • poszukamy najprostszych słów dla nazwania uczuć i potrzeb,
  • poćwiczymy sposoby przyjmowania trudnych komunikatów i tych, które są źródłem radości,
  • sprawdzimy, jak przyjmujemy „nie”, kiedy o coś prosimy,
  • poćwiczymy formułowanie i odróżnianie obserwacji od ocen,
  • będziemy się uczyć, jak docierać do ludzi, kiedy się nie zgadzamy i jest nam trudno;
  • poćwiczymy formułowanie próśb, które zapraszają innych do wzięcia pod uwagę ich i naszych potrzeb,
  • będziemy budować podejście do życia, które oznacza w praktyce: mniej nieporozumień, mniej frustracji, więcej rozwiązań, więcej radości.

Kiedy?
22-23 listopada 2019r. (piątek-sobota)
22 listopada - piątek, godz. 15.00 - 19.00
23 listopada - sobota, godz. 9.00 - 18.00 (w tym godzinna przerwa na lunch)

Gdzie?
Gliwice, ul. Bojkowska 20a, siedziba FILOMATY

Inwestycja
Masz dwie możliwości:

- jednorazowe opłacenie całego szkolenia w ciągu 3 dni od daty potwierdzenia przez organizatora przyjęcia na szkolenie - wtedy całkowity koszt szkolenia wynosi 280 zł brutto i jest to oferta bezzwrotna, (w przypadku rodziców dzieci uczęszczających do FILOMATY, par, rodziny, dwóch osób z tej samej instytucji koszt szkolenia przy jednorazowej wpłacie wyniesie 260 zł za jedną osobę).

wpłata w dwóch ratach: 100 zł zaliczki w w ciągu 3 dni od daty potwierdzenia przez organizatora przyjęcia na szkolenie i II część - 240 zł najpóźniej 10 dni przed rozpoczęciem szkolenia - wtedy koszt całości wynosi 340 zł brutto.

Przy zapisaniu się na szkolenie po 5 listopada obowiązuje pełna opłata tj. 340 zł.

Gwarancją rezerwacji miejsca jest wpłata zaliczki lub pełnej kwoty.

Opłatę należy uiścić przelewem, podając w tytule nazwę szkolenia oraz imię i nazwisko uczestnika.

Wystawiamy faktury VAT. Opłatę należy uiścić przelewem, podając w tytule nazwę szkolenia oraz imię i nazwisko uczestnika.

Nr konta 27 1050 1298 1000 0091 4559 6152 FILOMATA Sp. z o.o.

Jak się zapisać?
Wypełnij formularz zgłoszeniowy

Masz pytania?
Prosimy o kontakt: szkolenia@filomata.pl lub tel. 731 231 741

Prowadzenie warsztatów:
Elżbieta Więcław - certyfikowana trenerka Porozumienia bez Przemocy, mediator, nauczyciel-praktyk, 22 lata pracowała jako dyrektor szkoły. Pracuje z radami pedagogicznymi, rodzicami, nastolatkami, udziela także indywidualnego wsparcia. Korzysta z siły Kręgów Naprawczych jako sposobu pracy z konfliktami.

Sama mówi:
Z pasją i pokorą szukam w życiu porozumienia, zwłaszcza wtedy, kiedy trudno jest się usłyszeć.  NVC jest dla mnie w tych poszukiwaniach bardzo pomocną drogą. W szkołach FILOMATY uczymy się empatii na równi ze szkolnymi przedmiotami. Aby młody człowiek stał się empatyczny i życzliwy, musi być traktowany z empatią i życzliwością. I oto jest nasza filozofia działania: potrzeby każdego człowieka są tak samo ważne i każdy ma prawo do szacunku, bezpieczeństwa, uczenia się, przeżywania emocji. Szukamy odpowiedzi na pytania, zadajemy nowe, podejmujemy wyzwania. Czasem popełniamy błędy, mierzymy się z konfliktami i SZUKAMY WSPÓLNYCH ROZWIĄZAŃ.