FILOMATA - Szkolenia

  • slidebg1
    FILOMATA -szkoła możliwości
    - czas na zmiany
  • slidebg1
    FILOMATA -szkoła możliwości
    - czas na zmiany
FilomataSzkoleniaJak efektywnie rozwiązywać problemy matematyczne?

18 Lipca 2018, 2:27

Czy słyszysz czasami od uczniów, że matematyka jest trudna i dla wielu niezrozumiała? Zastanawiasz się dlaczego tak się dzieje i w czym tkwi problem? Jeśli tak, to zapraszamy Cię na szkolenie z Dawidem Brzezińskim, nauczycielem matematyki w FILOMACIE, któremu udało się skutecznie temu zaradzić i sprawić, by uczniowie zrozumieli i polubili matematykę:

Jak efektywnie rozwiązywać problemy matematyczne?

Zastosowanie metod wizualizacyjnych do zwiększania skuteczności rozwiązywania zadań na dowodzenie

Dla kogo?

Nauczyciele matematyki szkół podstawowych w klasach IV - VIII, gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych.

Czego dowiesz się na warsztatach?

W czasie pracy warsztatowej poznasz MAPY ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW, zastosowanie ich w nauczaniu matematyki, w szczególności do rozwiązywania zadań na dowodzenie – pokażemy gotowe rozwiązania i przykłady zastosowań.

Pod tym kątem przeanalizujemy podstawy programowe z matematyki i wskażemy elementy, które umożliwiają stosowanie MAP w czasie lekcji.

Cele:

  • przygotowanie uczestników do sprawnego wykorzystywanie narzędzi matematyki w procesie dydaktycznym i w życiu codziennym,
  • kształcenie myślenia matematycznego,
  • rozwijanie kompetencji, takich jak: kreatywność i innowacyjność;
  • rozwijanie umiejętności krytycznego i logicznego myślenia, rozumowania, argumentowania i wnioskowania;

Planowane efekty:

  • gotowość do wdrożenia MAP na własnych lekcjach, stosowania metod wizualizacyjnych i przeprowadzania dowodów matematycznych,
  • poznanie przykładów dobrych praktyk wykorzystujących MAPY na lekcjach matematyki,
  • skuteczne rozbudzanie ciekawości poznawczej uczniów oraz motywacji do nauki; ukazywanie wartości wiedzy jako podstawy do rozwoju różnorodnych umiejętności
  • poznanie podstawowych trudności w uczeniu się matematyki i praktycznych sposobów radzenia sobie z nimi,

Kiedy?

26 stycznia 2019r. (sobota) - godz. 9.00 - 17.00

Gdzie?

GLIWICE, ul. Bojkowska 20a, Siedziba FILOMATY, tel. 322707665

Koszt warsztatów

Masz dwie możliwości:

- jednorazowe opłacenie całego szkolenia w ciągu 3 dni od daty potwierdzenia przez organizatora przyjęcia na szkolenie - wtedy całkowity koszt szkolenia wynosi 150 zł brutto i jest to oferta bezzwrotna;

- wpłata w dwóch ratach: 50 zł zaliczki w ciągu 3 dni od daty potwierdzenia przez organizatora przyjęcia na szkolenie i II część - 150 zł najpóźniej 10 dni przed rozpoczęciem szkolenia - wtedy koszt całości wynosi 200 zł brutto.

Przy zapisaniu się na szkolenie po 7 stycznia obowiązuje pełna opłata tj. 200 zł brutto.

Gwarancją rezerwacji miejsca jest wpłata zaliczki lub pełnej kwoty.

Opłatę należy uiścić przelewem, podając w tytule nazwę szkolenia oraz imię i nazwisko uczestnika.

Jak się zapisać?

Jeśli zdecydujesz się na udział w szkoleniu, prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego.

Prowadzenie warsztatów:

Dawid Brzeziński – wychowawca i nauczyciel dyplomowany matematyki i informatyki z 15-letnim doświadczeniem w pracy w różnych typach szkół; absolwent studiów inżynierskich na Wydziale Matematyczno-Fizycznym Politechniki Śląskiej w Gliwicach, studium pedagogicznego w Ośrodku Badań i Doskonalenia Dydaktyki Politechniki Śląskiej w Gliwicach oraz studiów magisterskich na Wydziale Matematyki, Fizyki i Chemii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.

W pracy zawodowej poszukuje innowacyjnych rozwiązań, które prowadzą do zainteresowania  uczniów matematyką i budują wysoką motywację wewnętrzną do nauki.

Przez wiele lat był mentorem kursów internetowych, organizowanych przez Centrum Edukacji Obywatelskiej w Warszawie, obecnie współpracuje z TOC dla Edukacji Polska, jako trener i konsultant z zakresu „Map rozwiązywania problemów”.

W ramach hobby jest Instruktorem Turystyki Kwalifikowanej w zakresie turystyki kajakowej oraz turystyki rowerowej oraz Instruktorem Rekreacji ze specjalnością jazda konna.

Cechują go umiejętności analityczne, plastyczność myślenia i zdolności przystosowania się do różnych sytuacji oraz opanowanie i podejmowanie optymalnych działań w sytuacjach kryzysowych.