FILOMATA - Liceum

  • slidebg1
    FILOMATA -szkoła możliwości
    - zapewniamy start w dorosłość
  • slidebg1
    Żeby poruszyć świat,
    trzeba najpierw poruszyć się samemu.

    Sokrates
  • slidebg1
    Żeby poruszyć świat,
    trzeba najpierw poruszyć się samemu.

    Sokrates
  • -->
FilomataLiceumHeroic Imagination Projectnasze działania

DZIEŃ Z MINDSET

23 Czerwca 2016, 10:09

W ramach działań z zakresu Projektu Bohaterskiej Wyobraźni (HIP), w dniu 20 czerwca zorganizowaliśmy Dzień Mindset. Tematem przewodnim wszystkich działań było nastawienie na rozwój. Wszyscy uczniowie Gimnazjum i Liceum FILOMATA wzięli udział w 8 różnego rodzaj aktywnościach. Jednak zanim w podgrupach udaliśmy się na poszczególne warsztaty i zajęcia, Pani Grażyna Dzwonowska zainaugurowała Dzień Mindset premierą nowej piosenki. Utwór ,,Zrób ten krok’’ (muzyka i słowa: Grażyna Dzwonowska) został zainspirowany II modułem Projektu HIP. Utwór został wykonany przed całą szkolną społecznością przez zespół Yellow z SP FILOMATA oraz Zespół Wokalny Gimnazjum FILOMATA. Następnie wszyscy uczniowie udali się na zajęcia dotyczące nastawienia rozwojowego, podczas których grupy zajmowały się m.in. strategiami efektywnego planowania, sposobami na skuteczne dokonywanie zmiany, plastycznością ludzkiego mózgu. Dzięki tym wszystkim działaniom mogliśmy i w teorii i w praktyce przekonać się, że nie ma lepszej drogi do sukcesu, jak budowanie w sobie nastawienia na rozwój!


TYDZIEŃ HIP-a W FILOMACIE

2 Lutego 2015, 6:01

 W dniach 26-30 stycznia 2015 roku odbył się tydzień HIP-a. Wszyscy uczniowie Gimnazjum i Liceum FILOMATA wzięli udział w warsztatach  z cyklu Rozumienie Ludzkiej Natury pod tytułem ,,Jak bierni obserwatorzy mogą stać się bohaterami?’’ Warsztaty zostały poprowadzone przez Certyfikowanych Trenerów Projektu Bohaterskiej Wyobraźni – nauczycieli naszej Szkoły.

Dowiedzieliśmy się, czym jest efekt gapia. Zrozumieliśmy na czym polega rozproszenie odpowiedzialności oraz grupowa ignorancja. Przekonaliśmy się, jak ludzie reagują na trudne sytuacje w tłumie, a jak zachowują się, gdy samodzielnie podejmują decyzję. Poznaliśmy także sposoby, dzięki którym możemy świadomie reagować na sytuacje niejasne i nagłe.