FILOMATA - Przedszkole

  • slidebg1
    Przedszkole Tęczowa Kraina FILOMATY
    - odkrywamy świat
  • slidebg1
  • -->
FilomataPrzedszkoleOferta przedszkola

ZAJĘCIA WSPIERAJĄCE ROZWÓJ TWOJEGO DZIECKA

26 Stycznia 2015, 9:50

Tygodniowa oferta zajęć dla każdej grupy wiekowej:

  • Zajęcia  języka angielskiego 4 x 60 minut
  • Zajęcia  języka niemieckiego 3 x 60 minut
  • Rytmika 3 x 60 minut
  • Zajęcia sportowo – taneczne 3 x 60 minut
  • Zajęcia plastyczne  1 x 60 minut
  • Zajęcia logopedyczne 1 x 60 minut
  • Opieka psychologa

NASZA OFERTA

1 Września 2014, 9:50

NASZE MOTTO: Z dzieckiem  w świat wartości
Kim jesteśmy?
Zespołem kreatywnych osób,  których doświadczenie i praca skierowane są na potrzeby dziecka  i  jego wszechstronny, prawidłowy rozwój. Dbamy  także o dobre samopoczucie świadomego, doinformowanego  Rodzica. Posiadamy wieloletnie doświadczenie w edukacji dzieci i młodzieży. Wiemy  jak i które z umiejętności należy szczególnie rozwijać na kolejnych etapach kształcenia.

Naszą pracę wspomagają: wykwalifikowani pedagodzy, logopeda,  instruktorzy: rytmiki, tańca,  wychowania fizycznego,  i inni.

Jak pracujemy?

Przedszkole pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach od  6.00 do 18.00 przez cały rok kalendarzowy, z wyłączeniem świąt i dni ustawowo wolnych. 
Zajęcia edukacyjne wynikające z podstawy programowej realizowane są w godz. 9.30 – 12.30.  W trakcie całego dnia odbywają się liczne zajęcia dodatkowe.

Nadrzędne cele
Naszym nadrzędnym celem jest stymulowanie rozwoju  dziecka z uwzględnieniem jego indywidualnych potrzeb  i możliwości  oraz zapewnienie bezpieczeństwa i przyjaznej atmosfery. Uczymy umiejętności społecznych, przełamywania stereotypów płci, szacunku dla różnorodności, tolerancji. Pracujemy nad budowaniem systemu wartości, wyposażeniem dziecka w kompetencje potrzebne do osiągania sukcesów w szkole i w życiu dorosłym.

 

Wartości którymi się kierujemy

Szacunek, uczciwość, odpowiedzialność, sprawiedliwość, przyjaźń, solidarność, odwaga, miłość, piękno, mądrość, samodyscyplina.
Ucząc dzieci wartości, pamiętamy o spójności naszych deklaracji z działaniem.

Organizacja pracy przedszkola

Opieką wychowawczo – dydaktyczną objęte są dzieci w wieku 2,5 – 6 lat. Dzieci podzielone są na grupy wiekowe 2,5 - 3-latków, 4-latków i 5-6 latków. Zajęcia uwzględniają indywidualne tempo rozwoju dziecka i jego potrzeby.

Odbiór dzieci z przedszkola

W celu zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa, odbiór dzieci z przedszkola jest możliwy wyłącznie przez rodziców/opiekunów prawnych/ lub inne osoby dorosłe pisemnie przez nich upoważnione. W sytuacji konieczności pozostania dziecka w placówce po godz. 18:00 naliczana jest dodatkowa opłata.

Realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego

Zgodnie z podstawą programową nasza placówka w równej mierze pełni funkcję opiekuńczą, wychowawczą   i dydaktyczną.
Zadania wychowawcze i edukacyjne realizowane są we współpracy z rodzicami.

W pracy dydaktycznej szczególny nacisk kładziemy na rozwój:

  • twórczego, kreatywnego myślenia, motywacji do odkrywania i poznawania świata.
  • umiejętności  nazywania i wyrażania uczuć, poczucia własnej wartości i niezależności,
  • umiejętności społecznych, czyli empatii, negocjacji, współdziałania w grupie,
  • samodzielności w trudnych dla dziecka działaniach i czynnościach dnia codziennego,
  • aktywności ruchowej, pokonywania trudności, czerpania radości z własnych działań.

Pracujemy w oparciu o:

Podstawę programową wychowania przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego z dnia 14 lutego 2017r. 
Realizowane programy wychowania przedszkolnego wpisane są do zestawu programów dopuszczonych do użytku na podstawie rozporządzenia MEN.

Dodatkowo w naszym przedszkolu realizowane są autorskie programy innowacyjne:

  • „Program adaptacyjny dziecka do przedszkola” – pozwala złagodzić trudności adaptacyjne dziecka i łatwiej przystosować się  do nowych warunków,
  • „Program wychowawczy”- ma na celu wprowadzenie dziecka w świat wartości, budowania pozytywnego obrazu samego siebie i pozytywnej samooceny,
  • „Żyrafie serduszko”- program  oparty na założeniach programowych „Porozumienia Bez Przemocy” Marshalla Rosenberga,
  • „Bezpieczny Przedszkolak”,
  • „Twórczy nauczyciel”.