MONTESSORI

 W naszym przedszkolu podczas zajęć wykorzystujemy elementy pedagogiki Marii Montessori, które przedszkolaki uwielbiają !

PAŹDZIERNIK U TYGRYSKÓW

I TYDZIEŃ – Idzie jesień przez świat:

-poznajemy pracowitość,
-omawiamy cechy jesiennego krajobrazu,
-rozpoznajemy dary jesieni,
-poznajemy wygląd jesiennych liści i owoców wybranych drzew,
-doskonalimy umiejętność liczenia w zakresie 1-3,
-gramy w „Kasztankowej Orkiestrze”,
-poznamy nazwy i wygląd niektórych grzybów.

II TYDZIEŃ – Jesienna przygoda:

-poznajemy jesienne zwyczaje bocianów i niedźwiedzi,
-poznajemy zwyczaje zwierząt przygotowujących się do zimy,
-rozwijamy umiejętność klasyfikowania i przeliczania przedmiotów,
-rozwiązujemy zagadki o zwierzętach,
-odkrywamy własne możliwości twórcze,
-rozwijamy motorykę małą i precyzyjne ruchy rąk,
-Dzień Zwierzaka.

III TYDZIEŃ – Koszyk Pani Jesieni:

-poznajemy uprzejmość,
-poznajemy wybrane owoce rosnące w sadzie,
-poznajemy wybrane nazwy drzew owocowych,
-kształtujemy poczucie rytmu,
-poznajemy możliwości własnego aparatu głosowego,
-poznajemy sposoby przygotowania niektórych przetworów owocowych,
-poszerzamy doświadczenia kulinarne,
-Dzień Listonosza.

IV TYDZIEŃ – Skarby jesieni:

-poznajemy warzywa rosnące w warzywniaku jesienią,
-dowiemy się co kryje w sobie ziemniak,
-poszerzamy wiadomości na temat warzyw i sposobu ich uprawy,
-uwrażliwiamy się na bogactwo otaczającego nas świata roślin,
-poznajemy właściwości niektórych warzyw,
-poznajemy budowę grzechotki i sposób jej wykonania,
-Dzień Dyni.

HI ! HELLO !

Hi, hello! Tak sie wita z dziećmi pani Crystal na zajęciach j. angielskiego. Dzieci już panią poznały i czują się przy niej pewniej. No i wiedzą, że do p. Williams ,,we speak English, no bla bla bla!" :)

SPOTKANIE Z POLICJANTEM

W czwartek nasze przedszkolaki odwiedził pan policjant. Dzieci z trzech najstarszych grup razem z naszym dzielnicowym przeszły do pobliskiego przejścia dla pieszych, gdzie przećwiczyły prawidłowe przechodzenie przez jezdnię. Na zakończenie wszystkie dzieci otrzymały upominki – odblaskowy trójkąt. Dziękujemy za cenną lekcję !

WRZESIEŃ W GRUPIE TYGRYSKÓW

Tydzień III Temat przewodni: Jestem bezpieczny

  • poznajemy zasady bezpiecznej zabawy,
  • ważne zawody: czym zajmuje się strażak, policjant i lekarz,
  • do czego służą pojazdy specjalne,
  • numer 112 – poznajemy numer alarmowy i wiemy w jakich sytuacjach z niego korzystamy,
  • opisujemy wygląd znaków drogowych,
  • Spacer w pobliżu przedszkola, wycieczka na skrzyżowanie – obserwacja ruchu ulicznego, podawanie nazw mijanych znaków drogowych, przejście przez ulicę z zachowaniem zasad bezpieczeństwa,
  • sygnalizator świetlny – poznajemy kolory sygnalizatora oraz ich znaczenie
  • poznajemy piosenkę „Jadąc samochodem”

Tydzień IV Temat przewodni: Pomocna dłoń

  • Dzień Przedszkolaka – nasze święto,
  • rozpoznajemy bezpieczne i niebezpieczne zachowania na drodze,
  • dźwięki ulicy – podajemy nazwy dźwięków wydawanych przez różne pojazdy biorące udział w ruchu drogowym,
  • słuchamy ciekawostek na temat pracy strażaka i policjanta,
  • witamy jesień – rozmowa na temat zmian zachodzących w przyrodzie,
  • utrwalamy znajomość piosenki „Jadąc samochodem”
JADĄC SAMOCHODEM

Jadę mym samochodem,
Jadę przez świat nasz cały.
Czasem jadę powoli,
Czasem zaś czas mnie goni.
A kiedy czasu nadto,
Jadę sobie spokojnie,
I śpiewam całą drogę
Uroczą te melodię.
Och, jaki piękny jest świat!
Nigdzie nie spieszy mi się.
Ach, jak po polu hula wiatr!
Nigdzie nie spieszy mi się.
Jadę mym samochodem,
Jadę przez świat nasz cały.
Czasem jadę powoli,
Czasem zaś czas mnie goni.
Gdy trudno zdążyć na czas,
Wciskam do dechy gaz
I nucę mą uroczą
Piosenkę raz po raz.

A jeśli na drodze pusto,
To mknę prawie tak, jak wiatr
I przyspieszam jeszcze bardziej.
Lubię przed siebie tak gnać,
Jeśli nikt mnie nie zatrzyma,
Jadę tak do samego celu.
Wesoło kręcą się koła
Za chwilę dojadę do domu!
Jadę mym samochodem,
Jadę przez świat nasz cały.
Czasem jadę powoli,
Czasem zaś czas mnie goni.
Już dojechałem do celu,
Zaparkowałem auto,
Zaś ta piękna piosenka
Właśnie skończyła się.

 

 

język niemiecki:
- Powtarzamy powitania i pożegnania w j. niemieckim
- Ćwiczymy wierszyk ,,Guten Morgen sagen alle Kinder" oraz utrwalamy ,, Auf dem Berge Sinai"
- Utrwalamy słowa z wierszyka
- Uczymy się poleceń po niemiecku: siadamy na dywanie, wstajemy, klaszczemy w dłonie...
- Poznajemy kolory
- Liczymy z piosenką i śpiewamy nową: ,,Bruder Jakob"

Bruder Jakob
abecadło
liczby śpiewane
liczenie do 20

Tydzień IV (dla wszystkich grup z uwzględnieniem stopnia trudności))
- kontynuujemy powitania i pożegnania w j. niemieckim
- Utrwalamy nazwy zabawek po niemiecku
- Uczymy się dziękować
- Utrwalamy znajomość wierszyków ,, Auf dem Berge Sinai", ,,Guten Morgen"
- Uczymy się nowego wierszyka ,,Eins zwei Polizei"
- Liczymy z piosenką
- Utrwalamy znajomość poznanych piosenek i uczymy się nowej,, Tchuf tschuff tschuff die Eisenbahn" oraz ,,Wo ist meine Mama?"

FILOMATA realizuje projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach RPO-EFS
MOC MOŻLIWOŚCI
zobacz szczegóły